Boeing zvažuje perspektivně zvýšit tempo výroby letounu 787 ze zatímního rekordu 14/měsíc na 16/měsíc. Stávající tempo výroby je 7 za měsíc, takže tempo výroby by zamýšleným rozšířením mělo více než zdvojnásobit. Výroby 14 letadel se dříve dosáhlo dohromady na obou výrobních závodech – v Charlestonu a Everettu. Nyní jsou 787 vyráběny pouze v Charlestonu, přičemž tento závod má max. produkční kapacitu asi 12 letadel/měsíc.
V prosinci loňského roku oznámili Boeing a guvernér Jižní Karolíny, že výrobce investuje 1 miliardu dolarů do modernizace a rozšíření závodu.
Boeing odmítl tuto informaci potvrdit s odkazem na „tiché období“ před oznámením hospodářských výsledků za 2. čtvrtletí 2025, které proběhne 29. července. Nicméně na investorské konferenci Bernstein generální ředitel Kelly Ortberg 29. května řekl, že závod v Charlestonu bude třeba rozšířit, aby mohl vyrábět více než 10 letadel 787 měsíčně.
V roce 2006 Boeing uvažoval o tempu výroby 16 kusů měsíčně. Nakonec dosáhl maxima 14 kusů měsíčně, a to v letech 2018–2019. V březnu 2020 s nástupem pandemie snížil Boeing produkci až na půl letadla 787 měsíčně.
Ke konci června měl Boeing v nevyřízených objednávkách 1001 letadel 787: 33x 787-8 (3,2 %), 696x 787-9 (69,5 %) a 272x 787-10 (27 %).
Certifikace typu 777-9 je stále očekávaná koncem roku s termínem uvedení do komerčního provozu v polovině příštího roku. Zahajovacím zákazníkem 777-9 je Lufthansa.
Na letišti Paine Field je nyní uskladněno přibližně 30 letadel 777-9. Většina z nich čeká na motory. První z nich je uskladněn už od roku 2019. Všechna dříve vyrobená letadla budou muset být před dodáním zákazníkům upravena tak, aby vyhověla certifikaci. (Foto: @b777xlovers, Paineairport.com, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém