Šéf Airbusu Guillaume Faury se snažil obhájit metodiku stanovení poptávky letadel. Otázka vyvstala poté, co Airbus letos ukončil výrobu letadel A380, a to přesto, že stále udržoval nerealisticky vysokou prognózu poptávky pro tuto kategorii letadel.
V roce 2007 Airbus předpověděl na dalších 20 let potřebu 1300 vysokokapacitních letadel pro 450 a více cestujících. Kupodivu tuto prognózu Airbus beze změny zopakoval i o 10 let později, kdy už bylo jasné, že zájem o A380 fakticky není. V podstatě tedy byla výroba A380 zastavena pro nedostatek zájmu přesto, že prognóza byla pozitivní.
Faury vysvětlil, že metoda prognózování se upravuje a upřesňuje každý rok. Jde podle něj o složitý proces, který občas vyjde, občas ne. Konkrétní případ A380 však nevysvětlil. Uvedl zato příklad A320, kde byla zpočátku předpokládána celková potřeba 700 letadel. Přitom po 30 letech Airbus produkuje 700 letadel tohoto typu ročně a poptávce nestačí.
Faury využil této příležitosti k obhajobě programu A380 s tím, že firma Airbus by bez A380 dnes nebyla tam, kde dnes je. Mnohé, čeho se Airbus naučil díky A380, použil pro jiné programy, zejména A350. (Foto: Airbus, planes.cz)
A380 finance prepadol.
Ale myslim ze poriadne zlepsil airbusu imidz. A vdaka nej mozno ini zakaznici si vybrali lietadlo od airbusu a nie boeingu.
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
V letadlech typu Airbus vidím budoucnost letecké dopravy